פתרונות קירוי ציבוריים


השמש החזקה בישראל לא מותירה הרבה ברירות, כל מי שרוצה לקבל פינת ישיבה נוחה ובריאה חייב למצוא פתרונות קירוי. ההצללה היא דבר חשוב שמהווה גם חלק אינטגרלי מהעיצוב, מה שמציב רף גבוה של פרמטרים לקירוי נכון. אלו פתרונות קירוי קיימים?

פתרונות קירוי זמניים או קבועים

יש מגוון רחב של פתרונות קירוי שיחכו לכם כאשר תחליטו לרכוש אחד מהם, החל מן פרגולות עץ, גגות שונים ועד ברזנטים. הפתרונות מתחלקים למשפחות רבות כאשר כל משפחה יכולה להתאים למקום אחר, גם לפי המגזר, גם לפי העיצוב הדרוש וגם לפי התקציב, שהוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירה. פתרונות הקירוי בכל זאת מתחלקים בצורה ראשית יותר לשתי משפחות: פתרונות זמניים, אפשר לומר גם ארעיים, ופתרונות קבועים. מה הפתרון הטוב ביותר?

אלו פתרונות קירוי ציבוריים קיימים?
רשתות צל

·         אחד מפתרונות הקירוי הטובים ביותר למקומות ציבוריים היא הפרגולה. הפרגולה יכולה להגיע בשתי גרסאות ראשיות, אחת מעץ והשנייה מאלומיניום. פרגולות עץ זולות יותר ובהשוואה לפרגולות אלומיניום כל עירייה יכולה לחסוך מאות אלפי שקלים בהשוואה ביניהם. כמו כן, פרגולות עץ מתאימות לעצוב פסטורלי יותר, כאשר העץ מגיע בגוונים שונים ומגוונים.
·         עוד פתרון נהדר לקירוי מקומות ציבוריים, או יותר נכון להצללתם, הן רשתות צל. רשתות הצל עשויות מברזנט, שרוב מונע את חדירת קרני השמש אך לא מונע את חדירה טיפות הגשם. פתרון קירוי זה אם כך פתרון חלקי בלבד אך היתרונות שלו הוא המחיר  הנמוך, גמישות בהתקנה וכמובן התקנה נוחה ומהירה במיוחד, שאפשרית גם עצמאית. פתרון זה נחשב גם למעוצב במיוחד ובולט מאוד באווירה שהוא מקנה למקום כולו.

כיצד בוחרים פתרון קירוי מתאים?

מתוך המגוון הרחב של פתרונות קירוי שקיימים בימינו יש פתרונות שיתאימו יותר למגזר הפרטי ופחות למגזר הציבורי, בעיקר בגלל השטח הרב שיש לכסות. כאשר מדובר בגינה ציבורית הרבה יותר קל לבחור פתרון יקר או כזה שמצריך תחזוקה רבה, כאשר במגזר הציבורי התחזוקה היא אחת הנקודות החשובות ביותר. לכן כאשר בוחרים את פתרון הקירוי המתאים יש צורך לחשוב היטב לטווח הארוך וגם מבחינת הגודל והעיצוב לבצע התאמה מושלמת.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטרת ספסלי עץ עירוניים

פתרונות הצללה לבריכות

פרגולות עץ